Gabriela Firea a dat bani fara numar pe reclame ale Primariei! Europa FM renunta la publicitate si returneaza banii Primariei!

Conducerea postului Europa FM a anuntat, joi, ca a decis sa returneze sumele primite, in urma unor contracte de publicitate, de la Primaria Capitalei.

Loading...

„Conducerea postului Radio Europa FM a decis sa returneze sumele dintr-un asemenea contract cu municipalitatea bucuresteana, semnat in vara, si la care a renuntat ulterior. In plus, a anuntat Moise Guran, postul nostru de radio va pune la dispozitie spatiile publicitare respective pentru promovarea initiativei ‘Noi construim un spital’”, anunta Europa FM.

De asemenea, Moise Guran a facut un apel catre institutiile de presa sa renunte la publicitatea facuta de Primarie la propriile proiecte.

Comunicatul Europa FM:

In contextul scandalului declansat de Primarul General al Capitalei, Gabriela Firea, impotriva proiectului “Noi construim un spital”, desfasurat de fundatia “Daruieste viata”, Europa FM a decis sa acorde spatii gratuite de publicitate pentru promovarea acestei initiative, care urmareste finantarea din donatii a primului spital public de oncologie pediatrica.

Decizia postului Europa FM vine dupa ce, la inceputul lunii octombrie, la sesizarea corpului editorial, Europa FM suspendase deja campaniile publicitare cumparate de Primaria Capitalei si difuzate pentru o scurta perioada de timp. In emisiunea Desteptarea de astazi, jurnalistul Moise Guran a facut publica aceasta decizie, anuntand si ca banii incasasi deja vor fi returnati.

“Avertizam colegii de breasla, jurnalisti, precum si conducerile posturilor radio si de televiziune unde acestia activeaza, ca aceasta publicitate otravita ne decredibilizeaza ca breasla, ridicand opiniei publice semne de intrebare in privinta obiectivitatii cu care este relatata activitatea Primarului General, Gabriela Firea, si a institutiei pe care o conduce.

Consideram ca acceptarea generoaselor campanii de publicitate cumparate de Primaria Capitalei pentru promovarea unor proiecte facute din bani publici, nu pot avea nicio justificare comerciala propriu-zisa si reprezinta in realitate publicitate electorala mascata in favoarea PSD si a Primarului General al Capitalei, Gabriela Firea.

Mai mult, astfel de campanii pot crea o imagine pozitiva unor achizitii dubioase, cu iz penal, asa cum este cazul Spitalului Gomoiu (dezvaluit de “Libertatea”), in care au fost supraevaluate achizitiile de materiale si echipamente, dar, in acelasi timp, din bugetul de 46 de milioane de euro, 1,1 milioane de euro au fost alocate pentru cumpararea de publicitate radio si tv, inclusiv pe Europa FM, pentru o scurta perioada de timp”.

Europa FM invita si celelalte radiouri si televiziuni sa se alature demersului nostru de a refuza campaniile din bani publici ale Primariei Generale, considerand ca atat un astfel de refuz, cat si sustinerea initiativei “Noi construim un spital”, sunt forme de aparare ale societatii.

Firea, sponsor generos al trusturilor de presa

Primaria Capitalei, prin Administratia Spitalelor, a cumparat masiv publicitate de la o multime de institutii media pentru a promova „realizarile” in domeniul sanatatii.

Pe principalele posturi de televiziune, in special pe cele de stiri, ruleaza reclame privind „realizarile” Primariei Capitalei in domeniul serviciilor medicale. Conform unui document publicat de Libertatea, in conturile televiziunilor si a numeroase site-uri au intrat peste un milion de euro de la Firea.

Trei campanii, toate cu Primaria Capitalei in prima fraza, au fost difuzate de posturile TV de peste 5.000 de ori. Peste 5.000 de reclame, mai exact 5.150, platite de Primaria Capitalei, condusa de Gabriela Firea, pe posturile TV in doar cateva luni.

Libertatea a scris azi ca, in cazul spitalului care apare in campanie, Corpul de Control al Guvernului Tudose a descoperit zeci de supraevaluari. intr-un exemplu, materialul arata ca opt vase de toaleta au fost platite cu 2.858 de lei bucata, in timp ce ar fi costat, de fapt, 272 de lei. Sunt cazuri cu adaosuri comerciale de 2.500%.

Ziarul Libertatea a publicat astazi un document prin care arata cheltuieli 5,2 milioane de lei (adica 1,1 milioane de euro), pentru ASSMB, pana pe data de 15 noiembrie.

Administratia Spitalelor a cumparat publicitate pentru realizarile sale in valoare de:

1,75 milioane de lei in perioada 15 august 2019 – 15 septembrie 2019.

1,75 milioane de lei in perioada 16 septembrie 2019 – 15 octombrie 2019.

1,70 milioane de lei in perioada 16 octombrie 2019 – 15 noiembrie 2019.

In total, pretul cu TVA este de 5,2 milioane de lei. 7 televiziuni iau grosul banilor. Lor li se adauga 8 statii radio si 13 site-uri.