Guvernul a adoptat ordonanta de urgenta care reglementeaza activitatea de ridesharing in Romania. Romania a devenit a 12-a tara din Europa care reglementeaza alternativa la taximetrie, numita “ride-sharing”.
Razvan Cuc, ministrul Transporturilor: “Le-am pus pe amandoi pe acelasi fagas, si taximetria si Uberul, repet, clientul este cel care decide. Nu exista niciun fel de discriminari fata de vreuna dintre cele doua metode de prestare a serviciului de taximetrie, prin dispecerat sau prin platforma. ”
Regulile prevazute in noua ordonanta
Dupa o perioada de tranzitie, care poate dura intre doua si 6 luni, institutiile vor fi gata sa-i primeasca pe soferi pentru autorizare. Din acel moment regulile vor fi stricte.
Potrivit noii legislatii, o masina nu trebuie sa fie mai veche de 15 ani ca sa faca acest tip de transport alternativ. Locurile trebuie sa fie maximum 5, cu tot cu cel al soferului, si, atentie, veti stii ca masina apartine unei platforme pentru ca pe partea dreapta a parbrizului, jos, va avea un “sticker” pe care va scrie numarul masinii si platforma de care apartine.
Iar masina folosita va putea fi personala, in leasing sau comodat. Pentru un sofer care vrea sa faca transport alternativ e foarte important sa aiba macar 21 de ani si carnet de sofer de cel putin 2 ani de zile. Iar cand se urca la volan si se inroleaza in aplicatie i se va cere un atestat emis de autoritatea rutiera romana. E foarte important sa nu faca ceea ce li se reproseaza uneori taximetristilor, adica sa nu ceara bani in plus pe curse si sa nu le refuze. E foarte important dealtfel sa aiba o tinuta prezentabila, potrivit acestei noi legi.
Reprezentantii aplicatiilor spun ca ordonanta este asa cum au cerut-o. Cat despre preturile majorate in ultima luna si timpii de asteptare mari, reprezentantii platformelor spun ca se asteapta ca „lucrurile sa revina incet-incet la normal. Evident nu va fi aceeasi revenire cum a fost descresterea din data de 16 mai cand 25% dintre soferi au plecat din cele trei aplicatii”.