Un fost ministru al Justitiei cere masuri dure impotriva soferilor criminali: Ridicarea pe viata a permisului! „Partenerul meu de viata a murit fara vina intr-un accident in Bucuresti”

Raluca Pruna, fost ministru al Justitiei, relateaza un episod dureros din trecutul ei, dorind astfel sa scoata in evidenta cat de tolerant este sistemul de justitie fata de cei care comit accidente mortale in trafic.

Loading...

„Suntem tara cu cele mai numeroase accidente de circulatie din UE. Cele mai multe nu au legatura cu lipsa infrastructurii, ci exclusiv cu impunitatea sau cu sanctiunile ridicole.

Am si eu o poveste reala. A mea despre partenerul meu de viata care a murit fara vina intr-un accident in Bucuresti in martie 2006. Soferul gonea in Bucuresti cu 120 la ora, a intrat pe contrasens, frontal in masina lui Dan. Sanctiunea? 6 luni cu suspendare la fond si 3 ani cu suspendare in recurs, dupa 4 ani de procese in care totul a fost halucinant. Mai ales interventia procurorului la fond care cerea clementa pentru soferul ‘tanar, student, care are viata in fata’. Victima, Dan Stamate, 40 de ani nu a fost niciodata mentionata in cuvantul procurorului. Despagubiri nu am cerut. Era inutil.

Pariez ca soferul al carui nume nu il voi scrie s-a reintors de mult pe sosele, fara sa isi aminteasca faptul ca a omorat un om si a amputat pe viata o familie. Prin 2008, Parlamentul marea prin lege viteza minima in localitati. Sanctiunea nu trebuie sa fie inchisoarea, ci ridicarea pe viata a carnetului cand ai omorat pe cineva. Atunci va fi disciplina pe soselele patriei”, a relatat Pruna.

Fostul ministru a dorit sa relateze acest episod ca o completare a unei postari a lui Lucian Mindruta legata de un alt accident de circulatie.

„Poveste reala, accident in Bucuresti, toamna trecuta: Motociclist, la semafor. Se face verde. Face dreapta si opreste aproape imediat, caci erau pietoni care treceau si ei. Din spate vine o masina care nu mai opreste. Care se urca efectiv pe motociclistul oprit si mai merge cu el DEDESUBT inca 10 metri. Pentru ca soferul „si-a pierdut cumpatul” si n-a mai stiut sa franeze.

Motociclist: fractura de sold si clavicula. N-a mai putut lucra saptamani intregi.

Sofer: nicio rana.

Rezultat legal: amenda 750 de lei pentru sofer.

Carnetul ridicat la ambele persoane.

Despagubiri? Motociclistul se judeca cu soferul. Cine stie cand va vedea – daca – ceva de la el…

Morala: nu conducem prost pentru ca suntem mitocani si neatenti.

Conducem prost pentru ca atunci cand suntem mitocani si neatenti nu riscam, de fapt, mare lucru!

Legea e facuta in Parlament de imbecili care au calcat lumea (da, avem parlamentari care au omorat oameni cu masina!) sau vor sa scape usor in caz ca ei sau prietenii lor fac acelasi lucru.

Inchisoare ne-optionala pentru sange.

Cu asta ar trebui sa inceapa un program politic serios la un partid care isi doreste votul meu in 2020!”, a relatat Mindruta.

Transparenta face diferenta