Proiectul pentru vinietele din Bucuresti, pus in dezbatere publica. Care vor fi tarifele! Masinile BOR, exceptate de la plata!

14

Primaria Capitalei a lansat in dezbatere publica proiectul care prevede interzicerea masinilor sub Euro 3 in Centrul Capitalei, precum si introducerea unei viniete pentru masinile care nu sunt din Bucuresti sau Ilfov. Proiectul va fi in dezbatere pana pe 30 septembrie.

Loading...

Proiectul trebuie sa treaca, dupa dezbaterea publica, prin votul consilierilor generali. Articolul 1 al proiectului stabileste zona „Zona de Actiune pentru Calitatea Aerului”, numita „ZACA” – zona in care traficul va fi restrictionat: P-ta Victoriei – bd. Iancu de Hunedoara – sos. stefan cel Mare – str Polona – str Mihai Eminescu – str. Traian – bd. Nerva Traian – bd. Gheorghe Sincai – str Lanariei – Calea serban Voda – bd. Marasesti – str. Mitropolit Nifon – bd. Libertatii – Calea 13 Septembrie – str. Izvor – str. B.P. Hasdeu – str. Vasile Parvan – str. Berzei – str. Buzesti – P-ta Victoriei, inclusiv limitele acestuia.

Cine plateste vinieta Oxigen-C

Articolul 2 al Proiectului stabileste ce categorii de autovehicule vor avea traficul restrictionat in aceasta zona:

„incepand cu data de 01.01.2020 accesul autovehiculelor cu masa totala maxima autorizata mai mica de 5 tone pe arterele din interiorul ZACA este restrictionat zilnic de luni pana vineri cu exceptia sarbatorilor legale, in intervalul 07:00 – 22:00, dupa cum urmeaza:

a) pentru autovehiculele inmatriculate in Bucuresti si judetul Ilfov, cu norma de poluare Euro 4, Euro 5, Euro 6 precum si pentru autovehicule electrice sau hibrid, accesul este permis fara restrictii.

b) pentru autovehicule inmatriculate in Municipiul Bucuresti si judetul Ilfov, cu norma de poluare Euro 3, accesul este permis numai in urma achizitionarii unei viniete electronice de tip Oxigen-C.

c) pentru autovehicule inmatriculate in afara Municipiului Bucuresti si a judetului Ilfov, cu norma de poluare minim Euro 3, accesul este permis doar in urma achizitionarii unei viniete electronice de tip Oxigen-B.

d) pentru autovehiculele cu norma de poluare non-Euro, Euro 1 si Euro 2, accesul este interzis in intervalul mentionat”, se arata in proiect.
Cine plateste vinieta Oxigen-B

Articolul 3 al proiectului stabileste ca autovehiculele cu masa totala autorizata mai mica de 5 tone, inmatriculate in afara Municipiului Bucuresti si a judetului Ilfov, cu norma de poluare non Euro, Euro 1 si Euro 2 vor putea circula in Municipiul Bucuresti, mai putin in perimetrul ZACA, de luni pana vineri, cu exceptia sarbatorilor legale, in intervalul 07.00 – 22.00, numai in urma achizitionarii vinietei electronice de tip Oxigen-B.

Tot in articulul 3 se arata ca autovehiculele cu masa totala autorizata mai mica de 5 tone, inmatriculate in afara Municipiului Bucuresti si a judetului Ilfov, cu norma de poluare Euro 3, Euro 4, Euro 5 si Euro 6, precum si cele hybride sau electrice, vor putea circula pe toate arterele din Municipiul Bucuresti, numai in urma achizitionarii vinietei electronice de tip Oxigen-B.

„Vinietele se emit numai dupa achitarea sumelor prevazute in anexa nr.1 la prezenta hotarare, in baza dovezii privind norma de poluare. in urma emiterii vinietelor, autovehiculul este inregistrat intr-un sistem informatic de emitere, gestiune, monitorizare si control a vinietelor denumit in continuare SIEGMCV”, se arata in articolul 4.
Masinile Patriarhiei si ale mai multor instituții nu platesc taxele

Articolul 5 al proiectului stabileste care sunt categoriile de masini care sunt exceptate de la prevederile articolului 1, printre care cele ala Salvarii, ale Pompierilor, dar si cele ale Patriarhiei Romane:

„autovehiculele apartinand politiei, pompierilor, jandarmeriei, politiei de frontiera, Agentiei Nationale de Administrare Fiscala, serviciului de ambulanta sau medicina legala, protectiei civile, Ministerului Apararii Nationale, unitatilor speciale ale Serviciului Roman de Informatii si ale Serviciului de Protectie si Paza, Servicului de Telecomunicatii Speciale, Servicului de Informatii Externe, Administratiei Nationale a Penitenciarelor din cadrul Ministerului Justitiei, precum si autovehiculele de serviciu ale procurorilor din Ministerul Public), serviciile publice comunitare pentru situatii de urgenta; Societatea Nationala de Cruce Rosie din Romania; serviciile de ambulanta; Societatea Transport Bucuresti (STB); autovehicule adaptate special pentru persoanele cu dizabilitatii; autovehicule apartinand Patriarhiei Romane; cele utilizate la interventiile la caile de comunicatie si retelele edilitare; cele istorice, conform datelor inscrise in certificatul de inmatriculare sau in cartea de identitate a vehiculului; cele prevazute ca fiind exceptate prin acordurile si tratatele internationale la care Romania este parte”, se arata in articolul 5.

Potrivit proiectului, zonele delimitate vor fi semnalizate prin indicatoare de informare, iar incasarea vinietelor se va face de catre „structurile de specialitate ale Municipiului Bucuresti”.
Cat costa vinietele Oxigen B si Oxigen C si care sunt amenzile

Proiectul mai arata ca amenzile pentru cei care vor circula fara achizitionarea vinietelor specificate vor fi de la 1.500 la 2.000 de lei, iar constatarea se va face de catre Politia Locala.

in ceea ce priveste tarifele pentru viniete, aceste vor fi:

Pentru masinile din Bucuresti si Ilfov, pentru Oxigen C – masini Euro 3, tarifele vor fi de 75 de lei pe luna, 500 de lei pe 6 luni, si 900 de lei pe un an.

Pentru masinile inmatriculate in afara Bucurestiului si a judetului Ilfov, categoria Euro -3, pentru vinieta Oxigen – B, tarifele vor fi de 10 lei pe zi, 200 de lei pe luna, 1.100 de lei pe 6 luni si 1.900 de lei pe un an.