Curtea de Apel Bucuresti a admis recursurile declarate impotriva sentintei pronuntate in fond in dosarul 26421/3/2018, unde Nicusor Dan (prin Asociatia Salvati Bucurestiul si Asociatia SOS Orasul) solicitase suspendarea lucrarilor la proiectul One Floreasca City. Astfel, instanta de recurs a casat sentinta profund nelegala pronuntata in fond de Tribunalul Bucuresti si, in rejudecare, a respins in totalitate cererea de suspendare a actelor administrative in baza carora se incepuse deja edificarea proiectului.
Aceasta decizie confirma faptul ca proiectul One Floreasca City, dezvoltat de One United in parteneriat cu Auchan, pe terenul aferent vechii platforme Automatica din Bucuresti, nu genereaza nicio paguba pentru locuitorii cartierului Floreasca. Totodata, confirma ca actele folosite de investitor pentru inceperea lucrarilor (planul urbanistic zonal, acordul de mediu si autorizatia de construire) au fost si raman perfect valabile.
“Proiectul pe care a incercat sa il stopeze Nicusor Dan este de fapt unul cat se poate de benefic pentru comunitatea locala, readucand publicului o zona aflata in paragina de peste 20 de ani si transformand la cele mai inalte standarde de calitate o platforma industriala intr-o zona rezidentiala si comerciala”, a tinut sa spuna Andrei Diaconescu, managing partner si unul dintre fondatorii companiei.
Cateva dintre cele mai importante beneficii pentru comunitate sunt: din cei aproximativ 27.000 mp de teren, amprenta la sol a constructiilor va fi de numai 9.000
mp, iar diferenta de 18.000 mp va fi amenajata ca spatiu verde, alei pietonale, locuri si joaca si spatii de relaxare, toate deschise accesului public;
in ciuda faptului ca amplasarea unor locuri de parcare supraterane ar fi fost solutia cea mai
ieftina pentru investitor, s-a decis ca toate cele 1.200 de locuri de parcare aferente proiectului sa fie incluse in subteran;
dezvoltatorul va ceda municipalitatii o suprafata de teren de aproximativ 1.000 de mp si va
suporta costuri de aproximativ 1,5 milioane de euro pentru realizarea lucrarilor de infrastructura rutiera care vor ajuta la descongestionarea traficului:
Calea Floreasca va fi largita de la 4 la 6 benzi, cu cate o banda suplimentara pentru fiecare sens de mers (pe sectorul cuprins intre str. Glinka si b-dul. Mircea Eliade);
Va fi implementata o noua solutie de trafic si semaforizare in intersectia b-dul. Mircea Eliade / Calea Floreasca / str. Ceaikovski, prin adaugarea de benzi specializate pentru virare la stanga si respectiv la dreapta;
Se vor schimba echipamentele de semaforizare cu unele noi, compatibile cu sistemul de
management al traficului din municipiul Bucuresti (BTMS);
Se vor realiza noi alveole modernizate pentru statiile de autobuz;
Se va moderniza sistemul de iluminat public pe Calea Floreasca pe segmentul dintre b-dul.
Mircea Eliade si str. Banu Antonache si se va moderniza intersectia dintre str. Glinka si Calea Floreasca;
Potrivit studiului de trafic realizat, indicii actuali de utilizare a capacitatilor intersectiilor din zona vor scadea efectiv, ca urmare a masurilor mentionate anterior (astfel, daca in prezent indicele de utilizare a capacitatii pentru intersectia Calea Floreasca cu bulevardul Mircea Eliade este de 150,8%, iar pentru intersectia Calea Floreasca cu str. Glinka Mihail este de 104,4%, dupa realizarea proiectului si dupa finalizarea lucrarilor la infrastructura rutiera, pentru intersectia Calea Floreasca cu b-dul. Mircea Eliade indicele de utilizare a capacitatii va fi de doar 97,6%, iar pentru intersectia Calea Floreasca – str. Glinka Mihail va fi de doar 87,3%; investitorul a obtinut deja aprobarile pentru reamenajarea parcului Automatica in beneficiul comunitatii, cu un cost estimat la aproximativ 200.000 de euro.
Asociatia Miscarea Civica Militia Spirituala alaturi de Asociatia Pentru Conservarea
Integrata a Patrimoniului National si Cultural solicitasera instantei suspendarea autorizatiei de construire. In contextul acestei decizii definitive, One United doreste sa transmita inca o data ca toate actele administrative aferente tuturor investitiilor sale, finalizate sau aflate in dezvoltare, sunt obtinute cu respectarea stricta a tuturor prevederilor legale in materie de urbanism si mediu, iar toate proiectele sunt edificate la cele mai inalte standarde de siguranta si calitate.