Doliu la Dacia! A murit „parintele” Daciei Logan

15

Gerard Detourbet, cel care a stat la baza conceptului low-cost in cadrul grupului francez Renault si s-a ocupat de proiectul care a devenit ulterior Dacia Logan, a incetat din viata saptamana trecuta la varsta de 73 de ani, informeaza Agerpres, care citeaza un portal auto din Franta.

Loading...

Fostul matematician a devenit la inceputul anilor 1990 un pion important la Renault, atat de important incat creatia sa a devenit astazi un element important al grupului Renault, care profita de cresterea marcii Dacia in ultimii ani, atat in termeni de volume de vanzari, dar si de profit.

„In 1995, cucerirea Europei era terminata si am propus comitetului director sa ne reformulam axa strategica prin internationalizarea Renault”, a declarat directorul de atunci al Renault, Louis Schweitzer.

In acest sens, o echipa speciala compusa din Gérard Detourbet si alti membri ai Renault s-au ocupat de proiectul X90, care a devenit ulterior Dacia Logan.

Detourbet era renumit pentru faptul ca este un om care spunea ceea ce gandea si care nu avea nimic de pierdut. Dupa ce a preluat dosarul Dacia, acesta a devenit ceea ce este in prezent: o marca care reprezinta 40% din vanzarile grupului Renault.

Uzina de la Mioveni a fost relansata odata cu introducerea in productie a modelului Logan, cel care la inceputul anilor 2000 a initiat noul concept „design to cost”, care plaseaza pe prima prioritate „costurile” in dezvoltarea unui automobil.

Compania Dacia a fost preluata de Renault in anul 1999. Relansata in 2004 cu modelul Logan, Dacia a devenit un jucator de notorietate pe piata auto europeana.

In primele noua luni, un numar de 563.268 de autoturisme si utilitare marca Dacia au fost vandute la nivel mondial.